۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه سیاسی، 7- آزادی تشکل، فعالیت اتحادیه ها، انجمنها و احزاب



1-7، قطعنامه پیرامون: آزادی تشکیل و فعالیت سازمانهای سندیکایی ...
2-7، قطعنامه پیرامون: آزادی تشکیل و فعالیت نهادهای شورایی ...
3-7، قطعنامه پیرامون: آزادی فعالیت احزاب سیاسی؛ ...
1-3-7، دولت با بکارگیری امکانات سیاسی و مادی، ...
2-3-7، شرکت منظم، مؤثر و مداوم در فعالیتهای اتحادیه ای و حزبی، ...
3-3-7، نظام دموکراتیک در عین حال از کلیه فعالیتهای ...
4-3-7، تعداد اعضا و میزان آراء اتحادیه ها و احزاب سیاسی ...
5-3-7، سطح و کیفیت انتشارات، آگاهگری و تمرکز بر مسائل ...
6-3-7، میزان رعایت حقوق افراد درمناسبات درونی یک اتحادیه ...
-----------------------------------------

1-7، قطعنامه پیرامون: آزادی تشکیل و فعالیت سازمانهای سندیکایی و صنفی متعلق به اقشار، طبقات و گروههای شغلی گوناگون در محیط کار، آموزش و سطح جامعه؛ حمایتهای مادی و قانونی، برای گسترش این نهادهای پایه ای جامعه دموکراتیک.
------------------------------------------

2-7، قطعنامه پیرامون: آزادی تشکیل و فعالیت نهادهای شورایی، بمثابه ارگانهای دخالتگری سیاسی توده های مردم؛ نظام دموکراتیک- شورایی، قبل از همه، به ابتکارات سیاسی شهروندان عضو شوراها و سایر سازمانهای توده ای، متکی خواهد بود.
------------------------------------------

3-7، قطعنامه پیرامون: آزادی فعالیت احزاب سیاسی؛ تشکل حزبی همه طبقات اجتماعی، توسعه دموکراتیک جامعه را تضمین خواهد نمود. در یک جمهوری پیشرو، احزاب سیاسی و حق شهروندان برای فعالیت سیاسی، یک رکن اساسی نظام حفظ حقوق اجتماعی مردم، در برابر تعرض صاحبان قدرت و ثروت به جامعه را، تشکیل میدهد.

1-3-7، دولت با بکارگیری امکانات سیاسی و مادی، تشکلهای صنفی و سیاسی در جامعه ایران را گسترش داده، اقشار و طبقات اجتماعی را به متشکل شدن در سازمانهای سیاسی و صنفی نزدیک بخود، تشویق خواهد نمود.

2-3-7، شرکت منظم، مؤثر و مداوم در فعالیتهای اتحادیه ای و حزبی، یک بازدهی مولد محسوب شده، حق جداگانه استفاده از مرخصی با حقوق برای انجام اینگونه فعالیتها، برسمیت شناخته خواهد شد.

3-3-7، نظام دموکراتیک در عین حال از کلیه فعالیتهای آگاهگرانه اتحادیه ها و احزاب سیاسی، با تخصیص امکانات مادی و سیاسی، حمایت خواهد نمود.

4-3-7، تعداد اعضا و میزان آراء اتحادیه ها و احزاب سیاسی در هر انتخاباتی، و نقش آنها در تشکیل و گسترش سازمانهای صنفی و سیاسی، یک بازدهی مولد تلقی گشته، به تقویت موقعیت آنها برای دریافت تسهیلات قانونی، منجر میشود.

5-3-7، سطح و کیفیت انتشارات، آگاهگری و تمرکز بر مسائل داخلی کشور، و نقش اتحادیه ها و احزاب سیاسی در تأثیرگذاری بر سیاستهای عمومی کشور، یک بازدهی مولد ارزیابی شده، با حمایتهای قانونی و تسهیلات متعدد از سوی جامعه، پاسخ خواهد گرفت.

6-3-7، میزان رعایت حقوق افراد درمناسبات درونی یک اتحادیه و یا حزب سیاسی، تقویت موقعیت و رشد توانایی و تجارب اعضاء اتحادیه ها و احزاب سیاسی، یک ویژه گی مثبت هر جریان و تسهیل کننده ایجاد اعتماد در برابر نهادهای قانونی، بحساب خواهد آمد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر