۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه سیاسی، 17- رفع تبعیضهای ناشی از توسعه ضد دموکراتیک سرمایه داری



1-17، قطعنامه پیرامون: رفع تبعیضات سیاسی، اقتصادی ...
1-1-17، فراخواندن هر چه سریع تر انتخابات همگانی و شورایی در هر ...
2-1-17، حق کاربرد زبان مادری در سیستم آموزشی ...
3-1-17، تخصیص بودجه اضطراری، برای آغاز اجرای طرح توسعه ...
4-1-17، ارائه امکانات وسیع و رایگان، و تشویق روستاییان ...
5-1-17، تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به برچیدن ...
6-1-17، شهروندان عشایر کشور نیز طی دوران سلطه رژیمهای ارتجاعی، ...
2-17، قطعنامه پیرامون: محکومیت سیاست آپارتاید ضد انسانی و جنایات ...
1-2-17، تأکید بر حق دموکراتیک بهائیان، بمثابه شهروندان برابر ...
2-2-17، بازگشت به کار و تحصیل محروم شده گان از شغل ...
3-2-17، تأمین حضور نماینده گان منتخب بهاییان در همه نهادهای ...
4-2-17، تشویق شهروندان بهایی به شرکت فعال در سرنوشت سیاسی ...
5-2-17، دفاع از حق این بخش از مردم کشور، در صورت تمایل ...
6-2-17، بازپس دادن همه اموال و داراییهای شخصی تسویه ...
7-2-17، مقرر نمودن امتیازاتی در زندگی شغلی و تحصیلی، ...
8-2-17، حق شهروندان بهایی به ارائه پیشنویس قوانینی به پارلمان و دولت، ...
3-17، قطعنامه پیرامون: محکومیت تبعیضهای گسترده علیه شهروندانی ...
4-17، قطعنامه پیرامون: تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به فعالیتهای ...
5-17، قطعنامه پیرامون: ضرورت توسعه فرهنگی دموکراتیک کشور؛ ...
1-5-17، تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به رعایت و روش ...
2-5-17، تغییر تدریجی زبان سراسری کنونی، و جایگزینی آن با زبان انگلیسی، ...
3-5-17، بررسی پیشاپیش هرگونه تغییرات در زبان فارسی، ...
4-5-17، بازسازی و تغییر مدیریت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، ...
5-5-17، حضور نماینده گان فرهنگی- دموکراتیک سایر زبانهای ...
6-5-17، الغاء عنوان دولتی " شاعر ملی" برای شعرای دوره قدیم؛ ...
7-5-17، موضوع زبانهای منطقه ای و سراسری و شیوه برخورد ...
8-5-17، تأمین امکانات شرکت فعال نماینده گان فرهنگستانها ...
9-5-17، الزام مؤسسات دولتی و خصوصی به رابطه فعال ...
10-5-17، جدایی موقعیت زبانهای رایج در ایران از قدرت حاکم، ...
11-5-17، جدایی موقعیت کنونی زبان فارسی از تاریخ نویسی ارتجاعی ...
12-5-17، تعیین 2 زبان بین المللی[ کشورهای صنعتی قدیمی]، ...
6-17، قطعنامه پیرامون: تشکیل فرهنگستانهای ویژه زبانهای مختلف ایرانی، ...


1-17، قطعنامه پیرامون: رفع تبعیضات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، علیه شهروندانی با زبانهایی غیر از زبان سراسری؛ نظام دموکراتیک- شورایی، بمنظور رفع بنیادی و گسترده همه تبعیضات برجای مانده، ناشی از تاریخ توسعه ضد دموکراتیک سرمایه داری ایران، امکانات وسیعی را در این زمینه، در سطوح مختلف بکار خواهد گرفت. این موضوع بطور خاص به شهروندان دارای زبانهای مادری کردی، ترکی آذربایجانی، سیستانی و بلوچی، عربی، ترکمنی، ارمنی و موارد مشابه، مربوط میگردد.

1-1-17، فراخواندن هر چه سریع تر انتخابات شورایی در هر استان، بمنظور انتخاب کلیه نهادها و مسئولین آنها از سوی مردم، بعنوان اولین گام در این جهت.

2-1-17، حق کاربرد زبان مادری در سیستم آموزشی در هر استان موضوع این قطعنامه؛ حدود و چگونگی انجام آن را، سازمانهای دموکراتیک- شورایی و گروههای تخصصی نزدیک به آنان، با توجه به نیازهای توسعه اقتصادی-اجتماعی استان، بازار اقتصادی- مالی سراسری، آینده شغلی نسل جوان، و الزامات تحکیم همبستگی سیاسی- صنفی شهروندان کشور، تعیین خواهند نمود.

3-1-17، تخصیص بودجه اضطراری، برای آغاز اجرای طرحهای توسعه اقتصادی- اجتماعی همه جانبه مناطق مورد بحث.

4-1-17، ارائه امکانات وسیع و رایگان، و تشویق روستاییان در استانهای موضوع این قطعنامه به همکاری در امر ایجاد تمرکز روستایی، با هدف تسریع توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته.

5-1-17، تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به برچیدن عوارض ناشی از سلطه گری نظامات ضددموکراتیک، از طریق نهادهای دموکراتیک- شورایی در این مناطق، بمنظور ارائه به شوراهای استانها و نهادهای سراسری( پارلمان و دولت).

6-1-17، شهروندان عشایر کشور نیز طی دوران سلطه رژیمهای ارتجاعی، متحمل سرکوب و انواع تبعیضات ضد دموکراتیک گشته، از بهبود شرایط کار و زندگی شایسته خود، بازمانده اند. نظام دموکراتیک- شورایی، با تضمین حقوق شرایط زندگی متفاوت شهروندان عشایری، توده های زحمتکش را به روی آوری به اسکان کامل و ادغام در زندگی روستایی و شهری، تشویق خواهد نمود. نظام شورایی، با رایگان سازی همه هزینه های سکونت دائم، امکانات وسیع مالی و حقوقی را، در اختیار این بخش از شهروندان جامعه، قرار خواهد داد.
---------------------------------------

2-17، قطعنامه پیرامون: محکومیت سیاست آپارتاید ضد انسانی و جنایات رژیم اسلامی، علیه شهروندان بهایی کشور.

1-2-17، تأکید بر حق دموکراتیک بهائیان، بمثابه شهروندان برابر حقوق برای انجام آزادانه فعالیتهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی.

2-2-17، بازگشت به کار و تحصیل محروم شده گان از شغل و آموزش؛ جبران خسارات ناشی از جنایات رژیم علیه بهاییان، بویژه بازسازی کامل کتابخانه ها و مراکز فرهنگی.

3-2-17، تأمین حضور نماینده گان منتخب بهاییان در همه نهادهای عمومی کشور، از جمله در هیئت نظارت بر رسانه های عمومی و نهاد شهروندی مالکیت اجتماعی.

4-2-17، تشویق شهروندان بهایی به شرکت فعال در سرنوشت سیاسی کشور و حضور مؤثر در احزاب، اتحادیه ها، سندیکاها و شوراها؛ بعهده گرفتن نقشی شایسته در مراکز تصمیم گیری سیاسی، قانونگذاری و قضایی.

5-2-17، دفاع از حق این بخش از مردم کشور، در صورت تمایل به ایجاد تشکلهای سیاسی جداگانه، واعزام نماینده گان منتخب خود به پارلمانهای سراسری و شوراهای استانی.

6-2-17، بازپس دادن همه اموال و داراییهای شخصی تسویه و اخراج شده گان، و یا شهروندان بهایی ای که به شیوه جنایتکارانه ای، به جوخه های اعدام سپرده شدند. این امر شامل داراییها و مؤسسات انتفاعی شهروندان بهایی نیز میگردد.

7-2-17، مقرر نمودن امتیازاتی در زندگی شغلی و تحصیلی، که به نحو مؤثری به جبران هر چه سریعتر آثار تبعیضها و جنایات رژیم اسلامی علیه بهاییان، منجر گردد.

8-2-17، حق شهروندان بهایی به ارائه پیشنویس قوانینی به پارلمان و دولت، که به موضوع جبران خسارات، همچنین بهبود فرصتهای شغلی و اجتماعی این بخش از شهروندان کشور، مربوط میگردد.
---------------------------------------

3-17، قطعنامه پیرامون: محکومیت تبعیضهای گسترده علیه شهروندانی که دارای علائق مذهبی غیر اسلامی و یا غیر شیعی هستند؛ ایرانیانی با سنتهای مذهبی مسیحی، کلیمی، آشوری، گرایشهای اسلامی غیر شیعی( سنی )؛ تأکید بر برابر حقوقی گروههای نامبرده با سایر شهروندان؛ حق انجام فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و مذهبی آزادانه، و حتی المقدور، جبران خسارات تحمیل شده بر آنان.
----------------------------------------

4-17، قطعنامه پیرامون: تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به فعالیتهای فرهنگی- مذهبی " اقلیتهای مذهبی" نامبرده در بالا، از طریق سازمانهای اجتماعی گروهبندی های فوق، بمنظور ارائه به پارلمان و دولت.
----------------------------------------

5-17، قطعنامه پیرامون: ضرورت توسعه فرهنگی دموکراتیک کشور؛ همه زبانهای موجود در ایران، بمثابه زبانهای ملی کشور ایران، برسمیت شناخته میشوند.

1-5-17، تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به رعایت و روش برخورد به تنوع زبانی در کشور، از طریق نهادهای شورایی استانی و سراسری، بمنظور ارائه به پارلمان و دولت.

2-5-17، تغییر تدریجی زبان سراسری کنونی، و جایگزینی آن با زبان انگلیسی، بمثابه زبان اداری- آموزشی همگانی؛ حفظ زبان فارسی بعنوان زبان سراسری، تا تثبیت و همگانی شدن زبان انگلیسی؛ تغییر زبان سراسری، به زمان طولانی و صرف هزینه ای سنگین، نیازمند است. از این رو توافق اکثریت مردم، بوِیژه تشکلهای کارگران و دهقانان، ضروری است.

3-5-17، بررسی پیشاپیش هرگونه تغییرات در زبان فارسی، جهت جلوگیری از عملکرد انگیزه های قومی و اهداف ارتجاعی، که به کاربرد زبان برای مردم عادی، و همبستگی شهروندی در جامعه ایران، لطمه وارد میسازند.

4-5-17، بازسازی و تغییر مدیریت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، بمنظور تحکیم زمینه های پایبندی مسئولین و اعضاء آن به موازین دموکراتیک، و رعایت حق شهروندان به زندگی صلح آمیز در کشوری با تنوع زبانی.

5-5-17، حضور نماینده گان فرهنگی- دموکراتیک سایر زبانهای ملت ایران در مدیریت این فرهنگستان، جهت ارائه نظرات علمی پیرامون توسعه زبان فارسی.

6-5-17، الغاء عنوان دولتی " شاعر ملی"، برای شعرای دوره قدیم؛ این اصل، شامل نماینده گان ادبیات مربوط به همه زبانهای رایج در ایران میگردد. تشویق پژوهشگران و ارائه امکانات مالی و قانونی، برای انجام تحقیقات علمی، پیرامون خلاقیتهای فرهنگی-هنری ساکنان جوامع سپری شده در فلات ایران.

7-5-17، موضوع زبانهای منطقه ای و سراسری و شیوه برخورد به آن، یک امر تخصصی محسوب شده، حل و فصل آن به نظرات و تصمیمات اتحادیه های کارگری، نهادهای کارفرمایی، مشاورین امور اشتغال و بازار کار، و توصیه های جامعه شناسان، روانشناسان و کارشناسان علوم تعلیم و تربیت، واگذار میگردد. نظام دموکراتیک- شورایی باید مکانیزمی برای انجام یک فعالیت تحقیقی همه جانبه در این زمینه را فراهم ساخته، براساس نتایج ناشی از آن و بطور یکسان در همه استانهای کشور، عمل نماید. در هر تصمیم گیری پیرامون کاربرد زبانهای منطقه ای در محیط آموزش، میبایستی رابطه آن با موضوع توسعه اقتصادی منطقه، آینده نسل جوان و زندگی شغلی - اجتماعی همه شهروندان کشور، معیار قرار گیرد. جامعه با به رسمیت شناسی حق کار و الزام به ایجاد کار برای همگان، در هر تغییری که بنوعی به زندگی شغلی شهروندان، بویژه نسل جوان مربوط گردد، از جمله بکارگیری زبانهای منطقه ای در سیستم آموزشی استان، مجاز به دخالت فعالانه است.

8-5-17، تأمین امکانات شرکت فعال نماینده گان فرهنگستانها و روشنفکران، بمثابه نهادهای تخصصی، در همه امور مربوط به زبانهای کشور.

9-5-17، الزام مؤسسات دولتی و خصوصی، به رابطه فعال با نهادهای تخصصی زبانهای موجود در کشور؛ بمنظور بهبود کیفیت ادبیات اداری دستگاههای دولتی.

10-5-17، جدایی موقعیت زبانهای رایج در ایران از قدرت حاکم، و از تبلیغات و اهداف احزاب سیاسی؛ احزاب سیاسی مجاز نیستند، مسئله زبان را به موضوع محوری شعارها و تبلیغات سیاسی خود مبدل سازند؛ از آنجا که این فعالیت، امکان سوء استفاده وسیع از آن را فراهم نموده( نظیر سوء استفاده سیاسی از زبان فارسی)، از این طریق، اصل برابر حقوقی شهروندان را نقض میکند. حق همه احزاب و نهادهای سیاسی، به پشتیبانی از بهبود روشهای کاربرد زبانهای منطقه ای و سراسری، ارائه طرح و نظر در این رابطه، و ایجاد امکانات برای شهروندان علاقمند به پژوهش در این زمینه.

11-5-17، جدایی موقعیت کنونی زبان فارسی از تاریخ نویسی ارتجاعی منتسب به " قوم پارس" و " نژاد آریا"؛ تحقیقات تاریخی پیرامون دورانهای باستان و یا زبان فارسی، نباید به روشهای قومی و ضدعلمی آلوده شده، در خدمت توجیه ستمگری بر بخشی از شهروندان قرار گرفته، و بر مناسبات دموکراتیک در جامعه، آسیب وارد آورد.

12-5-17، تعیین 2 زبان بین المللی [ کشورهای صنعتی قدیمی]، بعنوان زبانهای رایج در سیستم آموزش و تحقیق در کلیه استانهای کشور.
----------------------------------------

6-17، قطعنامه پیرامون: تشکیل فرهنگستانهای ویژه زبانهای مختلف ایرانی، به هزینه دولت و بعنوان نهادهای فرهنگی-اجتماعی دموکراتیک؛ با هدف تضمین توسعه اقتصادی-اجتماعی برابر حقوق شهروندان مناطق مختلف کشور:

1- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی،

2- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات کردی،

3- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات بلوچستانی و سیستانی،

4- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات عربی،

5- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکمنی،

6- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ارمنی،

7- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات شهروندان کلیمی،

8- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات گرجی،

8- تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات آشوری،

9- حمایت مالی و سیاسی از تأسیس سازمانهای فرهنگی شهروندان بهائی، و سایر گروههای فرهنگی- زبانی و یا فرهنگی- مذهبی دموکراتیک در کشور.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر