۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه سیاسی، 13- آموزش و جوانان


1-13، قطعنامه پیرامون: برقراری نظام آموزش رایگان، از دوره مهد ...
1-1-13، بیمه درمانی کامل و رایگان، از دوران مهد کودک تا انتهای ...
2-1-13، ممنوعیت دریافت هرنوعی از هزینه تحصیلی ...
3-1-13، کمک هزینه تحصیلی کافی برای دانشجویان و دانش آموزان، ...
4-1-13، تأسیس مراکز آموزش تندرستی و دفاتر مشورتهای ...
5-1-13، تأسیس و نوسازی خوابگاههای دانشجویی؛ ...
6-1-13، تأسیس یک مرکز کاریابی سراسری، با همکاری ...
7-1-13، تبدیل سال آخر دبیرستان، همچنین، به دوره گذار به دانشگاه، ...
8-1-13، ضرورت گسترش ورزشهای جسمی و فکری ...
2-13، قطعنامه پیرامون: انحلال فوری همه دسته جات ...
3-13، قطعنامه پیرامون: حق تشکلهای دانش آموزان، دانشجویان ...
1-3-13، قطعنامه پیرامون: حق فعالیت آزاد سیاسی، فرهنگی ...
4-13، قطعنامه پیرامون: حق جوانان از سن 16 سالگی ...
5-13، قطعنامه پیرامون: حق دانش آموزان، دانشجویان ...
6-13، قطعنامه پیرامون: تبدیل کلیه مراکز تحصیلی ...
7-13، قطعنامه پیرامون: هدف فوری توسعه و تکامل همه ...
1-7-13، تعیین جمع آوری، کار منظم و علمی ...
2-7-13، نوسازی کامل همه مراکز آموزشی و کار آموزی ...
3-7-13، تأسیس دانشگاهها و مراکز کار آموزی جدید، ...
4-7-13، یکسان سازی استانداردهای علمی، اداری و ...
5-7-13، ایجاد ارتباط کامل بین همه مدارس، دانشگاهها ...
6-7-13، ایجاد امکانات وسیع برای استفاده مناسب ...
7-7-13، ایجاد امکانات وسیع در مدارس برای تشویق ...
8-7-13، ایجاد امکانات همه جانبه، برای گسترش ...
9-7-13، امر تبدیل آموزش مناسبات عاطفی- انسانی ...
10-7-13، تأسیس گسترده مراکز تفریحی- اجتماعی برای جوانان، ...
11-7-13، حق دانشجویان به تحصیل رایگان در چندین رشته تحصیلی، ...
12-7-13، حق دانشجویان و محققین به تحصیل مادام العمر و رایگان؛ ...
13-7-13، ارتباط ارگانیک، سازمانیافته و دائمی میان مراکز آموزش ...
14-7-13، تعیین دو زبان بین المللی کشورهای قدیمی صنعتی، ...
8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس آموزشگاه عالی ویژه توده های مردم؛ ...
1-8-13، عمومیت بخشیدن به برگزاری سمینارهای علمی- آموزشی ...
2-8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس امکانات رشد توانایی ...
3-8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس فرستنده های متعدد رادیو- تلویزیونی ...


1-13، قطعنامه پیرامون: برقراری نظام آموزش رایگان، از دوره مهد کودک تا انتهای دوره آموزش شغلی ( دانشگاه و آموزشگاه حرفه ای).

1-1-13، بیمه درمانی کامل و رایگان، از دوران مهد کودک تا انتهای دوران کارآموزی و یا تحصیل در دانشگاه.

2-1-13، ممنوعیت دریافت هر نوعی از هزینه تحصیلی از دانش آموزان/کارآموزان /دانشجویان و یا خانواده های آنان.

3-1-13، کمک هزینه تحصیلی کافی برای دانشجویان و دانش آموزان، مستقل از موقعیت مالی خانواده ها.

4-1-13، تأسیس مراکز آموزش تندرستی و دفاتر مشورتهای فردی- اجتماعی در کلیه مراکز تحصیلی؛ تشویق دختران و پسران به انجام معاینات پزشکی منظم، و تقویت و تحکیم خود- آگاهی تندرستی و جنسی در میان آنان.

5-1-13، تأسیس و نوسازی خوابگاههای دانشجویی؛ همه دانشجویان کشور، باید از روز شروع تحصیل، از مسکن دانشجویی مناسب و مدرن، برخوردار شوند. تجهیز همه خوابگاههای دانشجویی کشور به ابزارهای مدرن ارتباطی، سالنها و مراکز مطالعه، تفریح و محیط گسترش مناسبات انسانی- عاطفی میان شهروندان جوان.

6-1-13، تأسیس یک مرکز کاریابی سراسری، با همکاری اتحادیه های کارگری و تشکلهای دانش آموزان، دانشجویان و کارآموزان، برای تضمین بهترین شرایط کار موقت در هفته ها و ماههای تعطیل مراکز تحصیلی؛ حق کارکنان جوان و موقت به استفاده از همه امکانات بیمه تندرستی و حقوق کارگران، مندرج در مواد قانون کار دموکراتیک؛ مدیریت و نظارت این مؤسسات از طریق تشکلهای کارگران، دانشجویان، دانش آموزان و کارآموزان.

7-1-13، تبدیل سال آخر دبیرستان، همچنین، به دوره گذار به دانشگاه، زندگی شغلی، یا تأسیس خانواده؛ از این طریق، ایجاد آماده گی اجتماعی، علمی، عملی در میان نسل جوان.

8-1-13، ضرورت گسترش ورزشهای جسمی و فکری در مدارس و دانشگاهها؛ استفاده وسیع و متکی بر دستاوردهای علمی، از ورزشهای فکری و جسمی در نظام آموزشی کشور.
-----------------------------------------

2-13، قطعنامه پیرامون: انحلال فوری همه دسته جات موسوم به حفاظت و حراست در مراکز آموزش کشور؛ تعیین موارد مربوط به امور و نحوه حفاظت این مراکز، با همکاری تشکلهای دانش آموزان، دانشجویان، کار آموزان، معلمان و استادان.
------------------------------------------

3-13، قطعنامه پیرامون: حق تشکلهای دانش آموزان، دانشجویان و کارآموزان، برای تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به خود، برای ارائه به پارلمان و دولت.

1-3-13، قطعنامه پیرامون: حق فعالیت آزاد سیاسی، فرهنگی و هنری در مدارس، دانشگاهها، مراکز کار آموزی، و حمایتهای قانونی و مالی از این فعالیتها.
-------------------------------------------

4-13، قطعنامه پیرامون: حق جوانان از سن 16 سالگی به شرکت در انتخابات محلی، استانی و یا سراسری؛ حق انتخاب شدن در همه ارگانهای منطقه ای و کشوری از سن 18 سالگی.
-------------------------------------------

5-13، قطعنامه پیرامون: حق دانش آموزان، دانشجویان و کار آموزان، برای انتخاب مستقیم کلیه مسئولین محل آموزش، و شرکت برابر حقوق در تنظیم مقررات و آئین نامه های داخلی مؤسسه مربوط به خود.
-------------------------------------------

6-13، قطعنامه پیرامون: تبدیل کلیه مراکز تحصیلی ( مهدکودک، دبستان، دبیرستان، مراکز کار آموزی، دانشگاه) به مجموعه های آموزشی، ورزشی و پژوهشی تمام وقت؛ باید بخش اعظم فرصتهای یادگیری، رشد شخصیت، آشناییها و رابطه های انسانی کودکان، نوجوانان و جوانان، در چنین مراکزی سپری شده، از تأثیرات مناسبات اسلامی- ارتجاعی خانواده ایرانی، مصون بمانند.
-------------------------------------------

7-13، قطعنامه پیرامون: هدف فوری توسعه و تکامل همه سیستمهای آموزشی و تحقیقی در کشور، بر پایه بکارگیری وسیع و گسترده تکنولوژی نوین تولید و کار بر روی اطلاعات (کامپیوتر، اینترنت).

1-7-13، تعیین جمع آوری، کار منظم و علمی بر روی اطلاعات، بمثابه یک ماده تحصیلی مهم در کلیه مراکز آموزشی و کار آموزی؛ از این طریق هماهنگ سازی مدلهای فکر و تصمیم گیری شخصی و اجتماعی، با نیازهای جهان مداوماً در حال تغییر کنونی؛ سرعت دادن به گسست از اشکال سنتی و" طبیعی " فکر و تصمیم گیری فردی و اجتماعی، بویژه نوع سلطنتی- اسلامی آن؛ تسریع تثبیت مناسبات مدرن دموکراتیک در جامعه همچنین از این طریق.

2-7-13، نوسازی کامل همه مراکز آموزشی و کار آموزی در کشور؛ و انطباق آنها با مدرن ترین سطح سیستم تعلیم و تربیت و آموزش در جهان آتی؛ کار آموزی در ایران دموکراتیک، باید با چشم انداز تکامل کیفی تولید و دانش در محیط کار، و بهبود مداوم مناسبات انسانی در کارخانجات، انجام گیرد.

3-7-13، تأسیس دانشگاهها و مراکز کار آموزی جدید، بویژه در شهرهای کوچک، متوسط و روستاهای بزرگ.

4-7-13، یکسان سازی استانداردهای علمی، اداری و نوع مدارک همه دانشگاههای کشور.

5-7-13، ایجاد ارتباط کامل بین همه مدارس، دانشگاهها و مراکز کار آموزی، از طریق شبکه اینترنت به یکدگیر، و ایجاد نظام اداری متناسب با آن، با هدف توسعه متوازان کیفی و کمی همه سیستم آموزشی کشور؛ تبدیل جمع آوری و کار با اطلاعات و ابزار نوین، به یک رشته مهم تحصیلی.

6-7-13، ایجاد امکانات وسیع برای استفاده مناسب و یا رایگان نسل جوان، از امکانات جدید اطلاع رسانی.

7-7-13، ایجاد امکانات وسیع در مدارس برای تشویق و گسترش عادت به تحقیق علمی و تبدیل مسائل دوران تحصیل، شناخت خود، جامعه و تاریخ سلطه رژیمهای سلطنتی و اسلامی، به موضوعات کار تحقیقی وعلمی دائمی.

8-7-13، ایجاد امکانات همه جانبه، برای گسترش وسیع رقابتهای علمی و ورزشی در سراسر کشور.

9-7-13، امر تبدیل آموزش مناسبات عاطفی- انسانی میان شهروندان جوان، به یک ماده تحصیلی، از این طریق جبران هر چه سریعتر کمبودهای شکل گرفته ناشی از شرایط سلطه رژیمهای ترور در ایران.

10-7-13، تأسیس گسترده مراکز تفریحی- اجتماعی برای جوانان، تشویق نسل جوان به ایجاد مناسبات وسیع با محیط پیرامون و کسب آماده گی برای تأسیس یک زندگی شغلی، روابط مشترک و یا تشکیل خانواده.

11-7-13، حق دانشجویان به تحصیل رایگان در چندین رشته تحصیلی، و تأمین هزینه های آن از طریق دولت؛ از این طریق، افزایش امکانات تضمین بهتر کسب فرصتهای شغلی.

12-7-13، حق دانشجویان و محققین به تحصیل مادام العمر و رایگان؛ از این طریق، تشویق فرهنگ آموزش و تحقیق در جامعه؛ گسترش مؤسسات تحقیقی و جذب هر چه بیشتر تحصیل گرده گان غیر شاغل در این مراکز.

13-7-13، ارتباط ارگانیک، سازمانیافته و دائمی میان مراکز آموزش و مراکز تولید و خدمات نزدیک به محل فعالیت هر مؤسسه ای؛ الزام سرمایه داران و مدیران، به همکاری با تشکلهای کارگران، جوانان و کار آموزان در این زمینه.

14-7-13، تعیین دو زبان بین المللی کشورهای قدیمی صنعتی، بمثابه ماده تحصیلی اجباری، از سطوح اولیه دبستان.
-----------------------------------------

8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس آموزشگاه عالی ویژه توده های مردم؛ تا از این طریق، توده های مردم، سطحی از آموزشهای علمی، حائز اهمیت عملی در زندگی روزمره را، با مناسبت ترین تسهیلات دریافت نمایند.

1-8-13، عمومیت بخشیدن به برگزاری سمینارهای علمی- آموزشی خارج از دانشگاه، برای استفاده همه شهروندان.
-----------------------------------------

2-8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس امکانات رشد توانایی آکادمیک برای کارگران و کارمندان در فرصتهای پس از کار، تعطیلات و یا آخر هفته، بدون مدارک کافی تحصیلی؛ به این وسیله، بهبود کیفیت و تخصص نیروی کار و مدیریت کشور؛ تأثیر دانش کسب شده از این طریق، بر ارزش گذاری شغلی شهروندان.
-----------------------------------------

3-8-13، قطعنامه پیرامون: تأسیس فرستنده های متعدد رادیو- تلویزیونی سراسری و منطقه ای، که آموزشها، تحقیقات و تجارب علمی را، در بالاترین سطوح ترویج نموده، استانداردهای یکسان در این زمینه ها را، جایگزین روشها و اشکال قدیمی نماید. تأسیس " سینما دانش " در همه شهرها و روستاهای بزرگ، برای ترویج فکر نگرش علمی و رشد ابتکارات شهروندان.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر