۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه سیاسی، 16- نوسازی نظام ارتش و خدمت نظامی


1-16، قطعنامه پیرامون: دموکراتیزاسیون کامل نیروهای مسلح کشور؛ ...
1-1-16، الغاء نظام اطاعت کورکورانه در نیروهای مسلح؛ ...
2-1-16، حق شهروندان به عدم انجام خدمت نظامی و عدم شرکت ...
3-1-16، ممنوعیت مطلق تأسیس یک نیروی نظامی، انتظامی ...
4-1-16، همه سازمانهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، ...
5-1-16، یک واحد و یا یک فرد نظامی/ انتظامی/ امنیتی در ضمن خدمت، ...
2-16، قطعنامه پیرامون: انتخابی بودن فرماندهان و مسئولین ...
1-2-16، شورای عمومی پرسنل، بمثابه عالیترین ارگان ...
2-2-16، حق سربازان، درجه داران، افسران و پرسنل غیرنظامی ...
3-2-16، حق پرسنل نیروهای مسلح به شرکت در فعالیتهای سیاسی ...
3-16، قطعنامه پیرامون: تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به پرسنل ...
1-3-16، پاکسازی محیط ارتش و نیروهای انتظامی از آموزشها ...
2-3-16، کاهش دوره خدمت نظامی به 18 ماه؛ ...
3-3-16، امکانات وسیع برای گذراندن دوره خدمت وظیفه، ...
4-3-16، تأسیس مراکز مجهز تحقیقات علمی- صنعتی در پادگانهای ...
5-3-16، بکارگیری دوره خدمت نظامی، همچنین برای تحکیم آموزشهای ...
6-3-16، اعطای مدارک معتبر تخصصی در دوران خدمت نظامی ...
7-3-16، الزام همه پرسنل ثابت در ارتش بویژه در مناصب فرماندهی، ...
4-16، قطعنامه پیرامون: ایجاد و حفظ حداکثر توانایی دفاعی در نیروهای ...
1-4-16، حق مردم ایران به دفاع از خود، در برابر احتمال ...
2-4-16، حق نظام دموکراتیک- شورایی، به انجام و بسط ...


1-16، قطعنامه پیرامون: دموکراتیزاسیون کامل نیروهای مسلح کشور؛ مناسبات درونی و رابطه آن با جامعه.

1-1-16، الغاء نظام اطاعت کورکورانه در نیروهای مسلح؛ حق شهروندان نظامی به عدم اجرای دستوراتی که محتوای آنها را، مغایر با تعهد به حقوق دموکراتیک و اصول اولیه انسانی، تشخیص دهند.

2-1-16، حق شهروندان به عدم انجام خدمت نظامی و عدم شرکت در جنگ؛ در صورتیکه این امر با عادات و روحیات صلح طلبانه آنها، سازگار نباشد؛ نظیر زنان، هنرمندان، نویسنده گان، محققین، فعالین حفظ محیط زیست، مربیان و مدافعین حقوق خانواده و کودکان ...

3-1-16، ممنوعیت مطلق تأسیس یک نیروی نظامی، انتظامی و یا اطلاعاتی مخفی از سوی دستگاههای ذیربط.

4-1-16، همه سازمانهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، همچنین پرسنل، ساختار اداری و مبانی قضاوت پیرامون بازدهی فردی و ترقی شغلی شاغلین آنها، مشمول قوانین عمومی کشور میباشند.

5-1-16، یک واحد و یا یک فرد نظامی/ انتظامی/ امنیتی در ضمن خدمت، باید برای محیط اطراف، کاملاً قابل شناسایی گردد؛ موارد استثنایی، تنها از طریق حکم قضایی جداگانه مجاز بوده، به امور بسیار حساس، محدود خواهند گشت.
---------------------------------------------

2-16، قطعنامه پیرامون: انتخابی بودن فرماندهان و مسئولین در کلیه سطوح، از طریق انتخابات شورایی.

1-2-16، شورای عمومی پرسنل، بمثابه عالیترین ارگان تصمیم گیری در یک واحد نظامی/انتظامی/امنیتی.

2-2-16، حق سربازان، درجه داران، افسران و پرسنل غیرنظامی به عضویت در احزاب سیاسی، و تأسیس تشکل صنفی مستقل خود؛ در عین الزام به عضویت هر تشکل صنفی در شورای عمومی پرسنل.

3-2-16، حق پرسنل نیروهای مسلح به شرکت در فعالیتهای سیاسی دموکراتیک، در خارج از محیط نظامی؛ حق اعلام تمایل حزبی و سیاسی در محیط کار و دفاع از آن، در عین الزام قانونی به غیرحزبی عمل کردن در محل خدمت.
----------------------------------------------

3-16، قطعنامه پیرامون: تدوین پیشنویس اولیه قوانین مربوط به پرسنل نیروهای مسلح، از طریق سازمانهای صنفی پرسنل نظامی/انتظامی/امنیتی، بمنظور ارائه به پارلمان و دولت.

1-3-16، پاکسازی محیط ارتش و نیروهای انتظامی از آموزشها و فرهنگ ناسیونال- شوینیستی، قومی و مذهبی؛ برچیدن نظام آموزشی متکی بر روح عظمت طلبی و سوء ظن به همسایگان.

2-3-16، کاهش دوره خدمت نظامی به 18 ماه؛ پرداخت حقوق کافی به سربازان وظیفه؛ افزایش مرخصی و ساعات استراحت سربازان.

3-3-16، امکانات وسیع برای گذراندن دوره خدمت وظیفه، از طریق انجام فعالیتهای غیر نظامی در خارج از پادگان؛ بویژه در بخش تندرستی و ارائه خدمات به سالمندان و نیازمندان.

4-3-16، تأسیس مراکز مجهز تحقیقات علمی- صنعتی در پادگانهای نظامی، و بکارگیری نیروی سربازان و پرسنل فنی در این پژوهشها؛ از این طریق، توسعه تکنولوژی دفاعی کشور.

5-3-16، بکارگیری دوره خدمت نظامی، همچنین برای تحکیم آموزشهای پایه ای شغلی و گسترش تواناییهای فکری سربازان؛ خدمت نظامی باید در خدمت ساختن انسانی آگاه و بردبار در برابر مشکلات، و جبران کمبود های ناشی از دوره تربیت خانواده گی و تحصیلی، قرار گیرد. این امر به تحکیم خود-آگاهی فرد در دفاع از کشور و جامعه دموکراتیک منجر شده، کیفیت برقراری یک امنیت پایدار در کشور را، افزایش میدهد. دوران خدمت سربازی برای شهروندان جوان کشور، باید به بهترین و پر ثمرترین دوران زندگی آنان مبدل گشته، موجب تحکیم تعهدات ملی آنها گردد.

6-3-16، اعطای مدارک معتبر تخصصی در دوران خدمت نظامی به سربازان، به تأیید وزارت علوم و آموزش عالی، و با اهمیت پایه ای برای کسب توانایی شغلی بعدی در زمینه های فنی، مدیریت، حفاظت و امنیت، ورزشی و هنری، همطراز با سطحی از مدارک دانشگاهی.

7-3-16، الزام همه پرسنل ثابت در ارتش بویژه در مناصب فرماندهی، به گذراندن تحصیلات دانشگاهی در محیط کار؛ خصوصاً با تأکید بر مواد درسی مربوط به تکامل اجتماعی بشر، حقوق فرد در قبال دولت و تعهدات متقابل شهروندان؛ استقرار واحدهایی از دانشگاههای نزدیک در محوطه پادگانهای نظامی؛ به این ترتیب، تسریع روند نوسازی دموکراتیک، تقویت روح عدالت خواهی و اومانیسم در نیروهای مسلح، و بهبود کیفی بازدهی نیروی دفاعی کشور.
----------------------------------------------

4-16، قطعنامه پیرامون: ایجاد و حفظ حداکثر توانایی دفاعی در نیروهای مسلح، منطبق با نیازهای تأمین امنیت یک جامعه انسانی و مدرن؛ تضمین حق مردم ایران به زندگی بدون ترس و نگرانی، ناشی از احتمال تهاجم قدرتهای سرکوبگر؛ اتخاذ سیاستهای دفاعی کشور بر اساس واقعیت وجود و ادامه خطرات کنونی در جهان، علیه یک نظام دموکراتیک و مستقل؛ امر دفاع از کشور نه تنها بر پایه اعتماد به آگاهی و انگیزه های شهروندان، بلکه همچنین با تکیه بر توانمندی اقتصادی و تکنولوژیک، امکان پذیر است.

1-4-16، حق مردم ایران به دفاع از خود، در برابر احتمال وقوع جنگ هسته ای در جهان؛ بکارگیری وسیع تکنولوژی پزشکی ضد تشعشعات رادیواکتیویته و تخریب هسته ای؛ آموزش منظم شهروندان، بویژه از طریق سیستم آموزشی؛ ایجاد و تجهیز پناهگاههایی به این منظور در سراسر کشور.

2-4-16، حق نظام دموکراتیک- شورایی، به انجام و بسط پژوهشهای علمی-صنعتی، تهیه و دریافت تکنولوژی لازم، به منظور تسهیل امر دستیابی به اهداف بالا.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر