۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه سیاسی، 20- سیاست خارجی کشور


1-20، قطعنامه پیرامون: سیاست خارجی جمهوری شورایی ایران؛ ...
1-1-20، جمهوری شورایی ایران، مخالف هر شکلی از دیپلماسی سری ...
2-1-20، نظام دموکراتیک- شورایی در ایران، خواهان لغو فوری کلیه …
3-1-20، جمهوری شورایی ایران، خواهان تعیین یک زمانبندی …
4-1-20، تا برچیدن کامل سلاحهای کشتار جمعی از جهان، …
5-1-20، نظام دموکراتیک- شورایی، انعقاد قراردادهای خارجی را به میزان …
6-1-20، مؤسسات دولتی و خصوصی ایرانی، مجاز به …
2-20، قطعنامه پیرامون: بازبینی کلیه قراردادهای اقتصادی- مالی …
3-20، قطعنامه پیرامون: حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه …
1-3-20، حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه شرکتهای خارجی ...
2-3-20، حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه شرکتهای خارجی، ...
4-20، قطعنامه پیرامون: حق مردم ایران به بررسی کامل اقدامات …
1-4-20، حق مردم ایران برای طرح شکایات احتمالی، علیه مسئولین …
2-4-20، حقانیت حقوقی نظام شورایی، به رعایت الزامات …
5-20، قطعنامه پیرامون: اهمیت امنیت دست جمعی؛ نظام دموکراتیک- شورایی، …
1-5-20، چنین پیمانهای مشترکی، نباید علیه دولتهای دیگر سمت گیری نمایند.
6-20، قطعنامه پیرامون: ضرورت ایجاد یک جامعه مشترک آسیایی- اروپایی؛ ...
7-20، قطعنامه پیرامون: خروج کشور ایران از سازمانهای منطقه ای و بین المللی، …
1-7-20، مبانی ناسیونال- شوینیستی، قومی و یا مذهبی، بر برسمیت شناسی …
8-20، قطعنامه پیرامون: مبانی دموکراتیک سیاست خارجی کشور؛ ...
1-8-20، نظام رادیکال- دموکراتیک، مجاز است، تنها با آندسته از مؤسسات …
2-8-20، جمهوری شورایی محق است، نسبت به نقض حقوق زنان، …
3-8-20، نظام دموکراتیک- شورایی، سرکوبگری علیه خلق کرد در …
4-8-20، هر شهروند کرد در خاورمیانه حق دارد، تابعیت ایرانی ...
5-8-20، نظام شورایی، از مبارزرات دموکراتیک و سوسیالیستی، ...
9-20، قطعنامه پیرامون: تأکید بر عدم وجود اختلافات مرزی میان ایران و …
10-20، قطعنامه پیرامون: ضرورت برقراری صلح و همزیستی مسالمت …
1-10-20، برسمیت شناسی برابر حقوق کشورهای فلسطین …
2-10-20، خواست آزادی فوری همه زندانیان فلسطینی از زندانهای …
3-10-20، خواست بازگشت همه مردم آواره فلسطین به سرزمین خود؛ …
4-10-20، مخالفت نظام شورایی در ایران با دخالتهای سودجویانه دولتهای غربی …
5-10-20، برقراری روابط سیاسی- اقتصادی و فرهنگی جمهوری ایران ...
11-20، قطعنامه پیرامون: الزام دولتهای خارجی به تعویض کامل پرسنل خارجی ...


1-20، قطعنامه پیرامون: سیاست خارجی جمهوری شورایی ایران؛ نظام دموکراتیک- شورایی، از روابط همه جانبه میان کشورها، خلع سلاح هسته ای و تحکیم صلح، حفظ محیط زیست، همزیستی دموکراتیک دولتها و ملل جهان، احترام به حق ملل در تعیین سرنوشت خویش، و روابطه عادلانه اقتصادی بنفع ملل محروم، حمایت خواهد کرد. نظام شورایی، خود با برقراری روابط گسترده با همه کشورهای جهان، نقشی مؤثر و شایسته در مناسبات بین المللی، برعهده خواهد گرفت. نظام رادیکال- دموکراتیک در ایران در همه حال، از راه حلهای صلح آمیز در روابط میان دولتها پشتیبانی نموده، مخالفت خود را با لشگرکشی قدرتهای نظامی آشکارا بیان نموده، و ابزارهای سیاسی ممکن را جهت توقف هر گونه راهزنی امپریالیستی، بکار خواهد گرفت. در همان حال، مناسبات سیاسی- اقتصادی در عرصه جهانی نیز باید در مسیر برقراری عدالت در نظام تصمیم گیریهای سیاسی و تجارت جهانی، سمت گیری نموده، به بهبود شرایط زندگی ملل محروم جهان، منجر شود. در وضعیت کنونی، تصمیم گیریهای دیکتاتورمنشانه و روابط تجاری نابرابر در جهان، تماماً به زیان ملل محروم تمام شده، و به تحمیل فقر و گرسنگی بر بخش بزرگی از بشریت، انجامیده است.

1-1-20، جمهوری شورایی ایران، مخالف هر شکلی از دیپلماسی سری بوده، از علنیت و بیان روشن، در مناسبات میان دول و سازمانهای بین المللی، حمایت خواهد نمود.

2-1-20، نظام دموکراتیک- شورایی در ایران، خواهان لغو فوری کلیه بدهیهای کشورهای فقیر به بانکها، مؤسسات مالی و کشورهای ثروتمند جهان است.

3-1-20، جمهوری شورایی ایران، خواهان تعیین یک زمانبندی از سوی قدرتهای بزرگ، برای برچیدن کامل سلاحهای هسته ای، میکروبی، و شیمیایی در جهان است.

4-1-20، تا برچیدن کامل سلاحهای کشتار جمعی از جهان، در متون درسی کلیه سطوح آموزشی در ایران، دولتهای دارنده چنین سلاحهایی، با عنوان " تهدید کننده حیات بشریت"، توصیف خواهند گشت.

5-1-20، نظام دموکراتیک- شورایی، انعقاد قراردادهای خارجی را به میزان رعایت موازین حفظ محیط زیست در کلیه مؤسسات، شرکتها و شعبات داخلی و بین المللی طرف قرارداد خود، پیوند خواهد زد. از این طریق باید مؤسسات خارجی، هر چه بیشتر به توسعه تکنولوژی مدرن، منطبق با نیازهای حفظ محیط زیست، سوق داده شوند.

6-1-20، مؤسسات دولتی و خصوصی ایرانی، مجاز به انعقاد قراردادهایی با شرکتهای خارجی، که در قطع درختان جنگلهای طبیعی جهان نقش دارند، نخواهند بود. همچنین بانکهای بین المللی و نهادهای مالی داخلی هر کشوری، که به تأمین مالی شرکتهای فوق میپردازند، مشمول این ممنوعیت میگردند.
-------------------------------------------

2-20، قطعنامه پیرامون: بازبینی کلیه قراردادهای اقتصادی- مالی خارجی کشور؛ تغییر آنها؛ در صورتی که ضرورتهای توسعه اقتصادی کشور، آن را الزامی سازد.
-------------------------------------------

3-20، قطعنامه پیرامون: حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه افراد، شرکتها، نهادها و دولتهایی، که در طول دوران سلطه حکومت اسلامی، از طرق مختلف، ماشین سرکوب رژیم اسلامی را به سلاحها و امکانات ادامه جنگ، کشتار مردم و تحکیم سلطه بر جامعه، مسلح ساختند.

1-3-20، حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه شرکتهای خارجی، که سیاست سرکوب رژیم اسلامی را از طریق صدور ابزارهای شکنجه و وسایلی با کاربرد پلیسی-امنیتی، تقویت کرده، در جنایات رژیم اسلامی، شریک شدند.

2-3-20، حق مردم ایران به اقامه دعوی علیه شرکتهای خارجی، که سیاست سرکوب رژیم اسلامی علیه زنان را، از طریق صدور خودروها و ابزارهای جداسازی جنسی شهروندان، تأیید و تقویت نمودند.
-------------------------------------------

4-20، قطعنامه پیرامون: حق مردم ایران به بررسی کامل اقدامات تروریستی رژیم اسلامی، در خارج از کشور علیه فعالین سیاسی.

1-4-20، حق مردم ایران برای طرح شکایات احتمالی، علیه مسئولین دولتی و امنیتی سابق و یا کنونی دولتهای غربی، بدلیل احتمال پوشاندن عمدی نقش رژیم اسلامی در این جنایات.

2-4-20، حقانیت حقوقی نظام شورایی، به رعایت الزامات ناشی از اثبات برخورد ضد دموکراتیک دولتهای غربی در این رابطه، در تنظیم محتوا و سطح مناسبات آتی خود با دولتها و مؤسسات غربی.
--------------------------------------------

5-20، قطعنامه پیرامون: اهمیت امنیت دست جمعی؛ نظام دموکراتیک- شورایی، همسایگان کشور را به امضاء قراردادهای دو و یا چند جانبه با ایران، جهت احترام به مناسبات صلح آمیز و تحکیم حسن همجواری فراخوانده، فعالانه در این جهت، گام برخواهد داشت.

1-5-20، چنین پیمانهای مشترکی، نباید علیه دولتهای دیگر، سمت گیری نمایند.
-------------------------------------------

6-20، قطعنامه پیرامون: ضرورت ایجاد یک جامعه مشترک آسیایی- اروپایی؛ جمهوری شورایی ایران، در ایجاد یک اتحادیه اقتصادی- سیاسی مشترک، میان ایران، کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی ذینفع است. این اتحاد در وحله اول میتواند، کشورهای ایران، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان را در بر بگیرد. کشورهای فوق بدلایل متعددی، امکانات بالقوه تشکیل چنین اتحادی، بنفع همه شهروندان خود را دارا هستند. همچنین ایجاد این اتحاد، تشکیل یک قطب سیاسی تأثیرگذار در آسیای مرکزی و نزدیک، حوزه دریای خزر و دریای سیاه را موجب شده، تعیین سرنوشت معادلات سیاسی در این منطقه و خاورمیانه را، از انحصار قدرتهای بزرگ در جهان، خارج میسازد.
-------------------------------------------

7-20، قطعنامه پیرامون: خروج کشور ایران از سازمانهای منطقه ای و بین المللی، که مبانی ناسیونال- شوینیستی، قومی و مذهبی را، پایه وجودی خود قرار داده اند؛ نظیر کنفرانس کشورهای اسلامی و یا اتحادیه عرب.

1-7-20، مبانی ناسیونال- شوینیستی، قومی و یا مذهبی، بر برسمیت شناسی نابرابری حقوقی میان انسانها متکی بوده، ناقض اصول و اساس یک نظام رادیکال- دموکراتیک میباشند.
--------------------------------------------

8-20، قطعنامه پیرامون: مبانی دموکراتیک سیاست خارجی کشور؛ دفاع از حقوق زنان در جهان، بوِیژه در کشورهای اسلام زده و توسعه نیافته، دفاع از حقوق کارگران در ایجاد تشکلهای مستقل خود، و دفاع از حقوق دموکراتیک شهروندان کرد در خاورمیانه، به جزئی از سیاست خارجی جمهوری شورایی ایران، تعلق خواهند داشت.

1-8-20، نظام رادیکال- دموکراتیک، مجاز است، تنها با آندسته از مؤسسات اقتصادی ( خصوصی، دولتی) خارجی، قراردادهای متقابل امضاء نماید، که کارگران شرکتهای فوق، از وجود یک تشکل مستقل در محیط کار خود، برخوردار باشند. این امر همچنین باید از اشباع شدن بازار داخلی کالا، از کالاهای خارجی ای که تحت شرایط برده گی و بی حقوقی کارگران تولید میشوند، جلوگیری نماید.

2-8-20، جمهوری شورایی محق است، نسبت به نقض حقوق زنان، بویژه اعمال جنایتکارانه ای نظیر ختنه دختران، اعتراض خود را به دولتها و مجامع بین المللی، آشکارا اعلام نموده، خواهان قطع فوری چنین اقدامات بربرمنشانه ای علیه زنان گردد.

3-8-20، نظام دموکراتیک- شورایی، سرکوبگری علیه خلق کرد در کشورهای خاورمیانه را محکوم نموده، از برابر حقوقی کامل مردم کردستان و سایر شهروندان هر کشوری دفاع نموده، اعتراض آشکار علیه سیاست ارتجاعی کنونی را، وظیفه خود میداند.

4-8-20، هر شهروند کرد در خاورمیانه، حق دارد، تابعیت ایرانی و یا دوگانه، کسب کند. این امر باید سدی در برابر سرکوبگری و اعمال تبعیضهای متعدد علیه شهروندان کرد، ایجاد کند.

5-8-20، نظام شورایی، از مبارزرات دموکراتیک و سوسیالیستی در کشورهای دیگر، پشتیبانی نموده، فعالین و تعقیب شده گان را، بمثابه پناهنده سیاسی می پذیرد. جامعه ایران ضمن محکوم نمودن هر گونه جنگ افروزی، آوارگان ناشی از جنگهای منطقه ای را بمثابه پناهنده گان جنگی، خواهد پذیرفت. نظام رادیکال- دموکراتیک، اقدامات سیاسی و نظامی، برای تأسیس رژیمهای مذهبی و سرکوبگر را، در این چهارچوب ارزیابی نمیکند.
--------------------------------------------

9-20، قطعنامه پیرامون: تأکید بر عدم وجود اختلافات مرزی میان ایران و همسایگان خود؛ برسمیت شناسی مرزهای کشور با ملل همسایه تا مقطع سرنگونی رژیم سلطنتی در بهمن ماه سال 1357( ماه فوریه سال 1979)؛ حفظ نامها وعناوین مناطق خشکی و آبی موجود در خاورمیانه، منطبق بر اسناد بین المللی.
--------------------------------------------

10-20، قطعنامه پیرامون: ضرورت برقراری صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان کشورهای خاورمیانه.

1-10-20، برسمیت شناسی برابر حقوق کشورهای فلسطین و اسرائیل در چهارچوب مرزهای مورد توافق هر دو ملت، و دفاع از حق زندگی صلح آمیز شهروندان هر دو کشور در کنار یکدیگر.

2-10-20، خواست آزادی فوری همه زندانیان فلسطینی از زندانهای اسرائیل، و پرداخت غرامت به زندانیان و بستگان آنان.

3-10-20، خواست بازگشت همه مردم آواره فلسطین به سرزمین خود؛ پرداخت غرامت به آنان از سوی دولت اسرائیل و یا یک صندوق کمک بین المللی.

4-10-20، مخالفت نظام شورایی در ایران، با دخالتهای سودجویانه دولتهای غربی و منطقه ای، در مناسبات میان دو ملت فلسطین و اسرائیل.

5-10-20، برقراری روابط سیاسی- اقتصادی و فرهنگی کامل ایران با کشور اسرائیل، مشروط به استقلال کشور فلسطین، برسمیت شناسی آن از سوی دولت اسرائیل، و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرها و روستاهای اولیه محل سکونت خود است.
-----------------------------------------

11-20، قطعنامه پیرامون: الزام دولتهای خارجی به تعویض کامل پرسنل خارجی سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی خود درایران؛ بعلت تأثیر پذیرفتن آنها از روحیات سرکوبگرانه ناشی از سلطه رژیم اسلامی، در برخورد به مراجعین ایرانی این مراکز؛ الزام همه مؤسسات و شرکتهای خارجی به تغییر کامل کارشناسان، مدیران و مسئولین دفاتر و مراکز خود در ایران.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر